onsdag 6. februar 2008

Strikke strikke strikke




















Tenkte jeg skulle få meg et nytt håndarbeid. Tidligere, dvs før jeg fikk barn og enda litt før det også, strikket jeg en hel masse. Det gikk i lusekofter, skigensere, bomullsgensere, topper og til og med kjole har jeg stikket en gang. De siste årene har det liksom ikke blitt tid til det. Det har blitt noen pr ullsokker, en del luer og votter + sjerf og litt til ungene da de var mindre.

Nå har lysten kommet til å strikke noe skikkelig til meg selv igjen.
Syntes begge disse tunika`ne fra Drops er litt fine. Tror kanskje det blir en blanding av disse!!





6 kommentarer:

Grip dagen sa...

Heisann!
Her har jeg ikke vært før...
Kjente meg straks igjen på det du skriver, og måtte lese videre nedover bloggen.
Jeg likte kjempegodt den rosa tunika'en du viser bilde av.
Jeg har også prioritert å strikke til ungene. (Delvis fordi de er små og det derfor går fort...)
Men på mitt siste innlegg, viser jeg en genser jeg nettopp har laget til meg selv!

Jeg har ei venninne som jobber i strikkebutikk. Ho har ikke barn og har derfor mange timer til rådighet. Ho kommer med nye prosjekter i hver forening, og frister oss andre... He, he...

Lykke til med pinnene!
Marit

Emmeline sa...

Jeg likte også godt den rosa Tunikaen men kanskje fordi den var rosa??? Den var iallefall knallfin både i fasongen og snittet, enkel og stilig. Så flink du er forresten. Jeg strikket mye før, men i det siste har det blitt omtrent ingenting av det, og det er jo synd for strikking er utrolig kjekt:) Blir spennende å se hva du får ut av dette prosjektet! Ha en fin kveld!!

Lene sa...

Disse toppene var bare helt nydelige begge to. Hadde neimen ikke klart å bestemme meg - så en kombinasjon må jo bare bli topp :) Gleder meg til å se hva du finner på :)

Ha ei god natt :))

h.espe sa...

Fine topper begge to, men min favoritt er den brune :O)

Ønsker deg en kjempefin helg!

Tiril sa...

Fine topper begge to,som hespe ,velger jeg meg den brune..det er nok for at jeg kler brunt best, for den andre var jo søt i modellen.Strikker ikke lenger,ungene er store og vil ikke ha det.

Lene sa...

Faktisk så tror jeg den toppen min hadde vært utrolig søt med en liten nett strikkejakke over :)

Ha en finfin kveld - og en riktig så god morsdag i morgen :)