onsdag 13. februar 2008

Jentekveld




I går hadde jeg besøk av en herlig gjeng jenter :-)
Jenter jeg ble kjent med da jeg gikk på babysvømming med minsten, J nå 5 år. Jeg er eldst, fikk jo min første da jeg var 33 og nr. 2 da jeg var 35. Ei av jentene er 11 år yngre en meg, men når vi treffes merkes ikke aldersforskjellen. Vi har det så gøy, ofte er jeg helt sliten i smile/le musklene når kvelden er over. Vi koser oss med litt mat og drikke + litt søtt etterpå.
I mai drar vi på jentetur til Bergamo - jippi! Det blir husmorferie, gleder meg.

Hjertene jeg viste i et tidligere innlegg var til disse jentene.
Det er jo alle hjerters dag i morgen. Syntes det er kos og gi bort små ting som viser at jeg setter pris på dem. Tror de likte det også :-)

Jeg syntes det å pynte bordet til gjestene er halve moroa ved å ha middagsgjester. Prøver å gjøre det så innbydende som mulig, slik at det er hyggelig å sette seg ved bordet.
I går ble det seende ut som på bildet over.

Da vi pusset opp kjøkkenet satte vi inn en peis. Jeg ville ha en med rette linjer, ikke noe dill dall. Tenkte med gru på alle de peisene med "hyller" til messing ender osv. Det er ikke meg altså :-) Vi fant til sist en vi likte og den ble det. Hadde vært enda bedre med en åpen peis i stedet for innsats. Men så er det dette med oppvarming og energisparing da, vi måtte tenke litt på det også. Er glad for peisen, men når det ikke er så kaldt ute og vi skal sitte der å spise varm mat kan vi ikke fyre i peisen. Det blir rett og slett for varmt, da tenner jeg lys inni der istedet. Fungerer det også. Skal vise mer av kjøkkenet senere (når ikke kjelene står å putrer på komfyren og det står oppvask på benken ...)

Ha en fin kveld og en koselig Valentines day i morgen !





3 kommentarer:

h.espe sa...

Så koselig med de flotte hjertene -som pynt og gave til gjestene! Jeg synest også det er så hyggelig å gi en liten "vertinnegave" når jeg har gjester - faller alltid i god smak :O)

Tulipanene på inlegget under var bare så fantastisk flotte - nyyydelige!!!

Ønsker deg en herlig Valentinedag!

klem

Karna sa...

Så utrolig koselig, kjempe fint med et hjerte til pynt på tallerkenen.....God Valentine til deg, håper du får masse blomster og konfekt... =0)

Verkstedet sa...

så utrolig koselig du har gjort det til, og de hjertene- det var jo bare fantastisk!!!
håper valentine var bra. og ha en riktig god helg!